Saturday 18 March 2017

Ir Radzi Kontra Analisa Forex

Lirik Lagu Kontra Analisa 8211 IR Radzi Detik-Detik yang berlalu Enigma dirasakan Namun de Detik-Detik yang berantakan dan cuba diperlahan Langkah ku terhenti bila Ada dua hala saja Analisa, Apa ada pada pengakhirnya Keliru Adalah punca krisis itu Mahu dimusnahkan semua Sehingga Hilang arah Dan Pelawa de binalah Segala norma yang pulang ke Syurga Oh analisalah Kontra Kisah kita Kira antara jalannya Nyata di mana terasa Seriosa, Pelawa de Pada satu hala pawananya Keliru Adalah punca krisis itu Mahu dimusnahkan semua Sehingga Hilang arah Dan binalah Segala norma yang pulang ke Syurga Oh analisalah Kontra Kisah kita Satu DIPINTA Cuba dibaca Ada logiknya katas Tanpa mencuba Tidak kenal dunia Mana indah dan hampa Sehingga Hilang arah Dan binalah Segala norma yang Terindah Pelawa pulang ke Syurga Oh analisalah Kontra Kisah kita Detik-Detik yang berlaluIr Radzi Tiada istilah terlewat Telah sekian lama Berada Di belakang tabir sebagai komposer dan penulis lirik, khalayak, tentunya, masih, kurang, mengenali, siapa, Ir Radzi. Kini populaire dengan lagu Sempurnakan Waktu yang menjadi lagu runou bunyi drame Teman Lelaki Upahan, Ir Radzi sedar, dia agak terlewat untuk meneroka ruang hiburan sebagai penyanyi biarpun sudah lama berkecimpung di dalamnya. Berusia 32 tahun, jejaka berasal dari Sarawak ini mengakui, keadaan itu berlaku kerana Dirinya yang kurang yakin dengan percaturan untuk bergelar penyanyi biarpun minatnya terhadap dunia itu sudah lama tersemat. Saya akui mengambil masa yang lama memikirkan keputusan sama ada mahu atau tidak muncul sebagai penyanyi. Sebelum ini saya sudah biasa duduk de belakang tabir namun bukan bermaksoud saya sudah selesa dengan keadaan itu. Boleh dikatakan saya sentiasa mencari masa yang terbaik. Saya tak salahkan orang sebab saya envoyer un yang memilih untuk menahan hajat saya ini. Saya tidak mahu terburu-burou dalam membuat képutusan, katanya. Menganggap usia bukan penghalang untuk muncul sebagai penyanyi, Ir Radzi yakin pendengar sekarang bijak menilai seseorang artisanat berdasarkan kualiti nyanyian dan lagu. Tambahan pula, kata lelaki ini, dia ada sebab lain mengapa terpaksa menangguhkan hasratnya untuk berkecimpung dalam dunia muzik arus perdana biarpun tahh membina nama di Sabah dan Sarawak. Mahu memberi perhatian kepada syarikat pengurusan acara miliknya yang berpusat de Kuching, Sarawak, kata Ir Radzi, dia bimbang seandainya tiada pengganti yang dapat mengendalikan syarikatnya jika dia beralih ke bidang nyanyian. Itu tentunya merugikan saya, katanya. Syarikat pengurusan Ir Radzi pernah mengendalikan artis seperti Hafiz Shuib, Ila Damia dan Saiful Malaisie Idol sebelum mereka terlibat secara dalam industri arus perdana de Semenanjung Malaisie. Pernah orang tanya, kenapa saya, uruskan artis, yang hebat, tetapi, saya, sendiri, lambat, ambil, peluang, uni, jadi, penyanyi, jawapan, saya, mudah, semanya, soja, yang, yang, tepat, dan, rezeki. Saya Percaya, Lambat atau CEPAT, kalau memang itu adalah waktu untuk kita, Rezeki untuk kita, maka tetap akan terjadi, Katanya yang pernah menyertai programme Bintang Remaja RTM Selain berduet dengan Sam Innuendo pada pertandingan Soulstar Talent Bornéo pada 2006. Kini Selesa diuruskan Cloudworks Divertissement , Dia juga berbangga dengan sambutan peminat menerusi seul Sempurnakan Waktu. Sebelum ini lagu Maafkan Aku ciptaannya turut mendapat tempat di hati pendengar. Sedar tentang kekeliruan, khalayak, terhadap, penyanyi, lagu, tersebut, yang, dianggap, seberang, kata Ir Radzi: Saya akui, kebanyakan lagu yang saya hasilkan bernuansa begitu. Bukan meniru tetapi kalau dilihat dari aspek pasaran hari ini, tidak dinafikan ramai pendengar yang suka dengan lagu sebegitu. Mengakui banyak menyimpan Koleksi lagu ciptaan yang Belum diterbitkan, katas Ir Radzi, dia juga pernah ditawarkan untuk membuat persembahan di negara Seberang termasuk peluang untuk menghasilkan lagu buat penyanyi Indonésie Seperti afghane dan Datuk Rossa. Setakat ini, merk memberikan kerjasama yang baik dan saya berbangga kerana hasil seni anak tempatan diterima. Cuma untuk artisan tempatan belum lagi. Ada yang minta lagu daripada saya tetapi saya tak boleh dedahkan siapa. Tunggu masa yang sesuai, katanya yang pernah bekerjasama dengan komposer Audi Mok untuk unique berjudul Kontra Analisa tetapi kurang mendapat pendedahan. Kumpulan Utusan


No comments:

Post a Comment